Home is where your heart is

Hei igjen dere!

Akkurat nå er jeg tilbake på militæreleiren og har litt fri, så derfor tenkte jeg at det kunne vært perfekt å begynne å skrive litt her inne igjen. Siden jeg er vaktsoldat i Luftforsvaret jobber jeg turnus hvor jeg er på 4 dager + 2 uker vakt. Deretter har jeg 10 dager fri, da reiser jeg enten rundt til venner eller så reiser jeg hjem. Denne permen her har vært litt frem og tilbake, jeg dro til Trondheim den første helgen for å møte vennene mine der. Vi dro ut på fredagen, hadde et lite reunion vors før vi dro på byen og det var utrolig hyggelig å se vennene mine igjen. Dagen etterpå skulle vi feire bursdagen til en venninne av meg, en venninne av venninnen min og en annen venn av de to. Det var også veldig koselig, etterpå skulle vi på Samfundet men det var så mye folk der. Dermed bestemte vi oss for heller å dra på en privat innflytningsfest hos noen bekjente av mine venner. Alle dagene i Trondheim utenom den siste (hvor jeg sov hos en annen) sov jeg hos venninnen min, så det var veldig lett å dra sammen til og hjem fra byen.

Processed with VSCO with hb2 preset

Da helgen var over rettet jeg nesen mot Oslo igjen. Der skulle jeg etter planen bo hele uken sammen med en venn av meg på leilighetshotellet Saga Apartments Oslo. Jeg ble der bare til tirsdag kveld. Det hadde gjennom hele permen min kommet frem litt problemer og det tappet energien min helt, til slutt følte jeg meg bare helt tom og ville ikke være mer. Så dermed fikk jeg en reise tur-retur av vennen min til Sandnessjøen.

(Bilde fra hotellets nettside)

Jeg skal være helt ærlig å si at tidligere har det for meg føltes litt stress å dra til Sandnessjøen, det er fordi det er et sted jeg har bodd hele livet og er litt lei av (noe jeg tror enhver person blir av hjemstedet sitt). Jeg har heller aldri forstått det  når folk sier at de reiser hjem for å slappe av, jeg reiser hovedsakelig hjem fordi jeg har familien min der og fortsatt en del venner som ikke har flyttet enda. Men denne gangen var det helt annerledes når jeg reiste hjem, som sagt hadde det kommet frem flere dumme ting som har gjort meg lei og tom. Den siste dagen i Oslo tenkte jeg bare "jeg vil hjem, jeg vil hjem". Så når jeg satt på flyet tenkte jeg bare hvor utrolig godt det skulle bli og dra hjem, møte vennene mine og bare nyte tiden med folk jeg kjenner 100% og elsker å være med. Det er slikt som gjør meg veldig glad.

Selve reisen til Sandnessjøen ble veldig tullete også, fordi jeg regnet tiden litt dårlig og måtte innom militærleiren før jeg skulle ta flyet. Det endte med at jeg ble for sen og måtte bli ombooket til et annet fly + betale for ombookingen. Stresset og fjern som jeg hadde vært de siste dagene klarte jeg å glemme bankkortet mitt og klokken hos vennen min på leilighetshotellet. Etter mye om og men klarte jeg til slutt å få hjelp av DNB hvor jeg fikk tatt ut penger til ombookingen + litt til. Da jeg kom hjem hentet en venninne meg på flyplassen, siden moren min var på ferie fikk jeg bo hos dem alle dagene til jeg vendte nesa mot Oslo igjen på fredagen.

Processed with VSCO with oc preset

Jeg fløy til Oslo på fredagen og skulle da bo hos en vennine av meg som bor på Sørenga helt til i dag. Det var veldig koselig å se henne igjen og bare slappe av og nyte dagene i Tigerstaden og butikkene og slikt. I tillegg tok jeg turen til Hendrix Hair Majorstuen som er veeldig flinke, jeg ble utrolig fornøyd med den nye frisyren min og føler meg mye freshere med kortere hår som ikke minst er lettere å håndtere.

Så, dette var min uke forklart i et enkelt innlegg. Som sagt prøver jeg å kunne oppdatere dere oftere når jeg har tid. Men nå er jeg tilbake i min militære tjeneste så jeg skal prøve å få presset bloggen inn i timeplanen min også! Håper dere fortsetter å følge med!

Hva har du gjort den siste uken da?